Marketing szeptany w social media

0
216

Marketing szeptany funkcjonuje w naszym kraju już od wielu lat. Internauci często sami go wdrażają w życie, polecając usługi danej firmy lub chwaląc produkty, jakie dopiero co zakupili. Taka opinia – choć nieznanych nam osób, bardzo często przekonuje i nas do dalszego zakupu. Stąd firmy chcą inwestować w taką promocję – jednak jak to zrobić w sposób.. etyczny?

Marketing szeptany do tej pory był obecny głównie na blogach, forach internetowych czy w komentarzach pod różnymi artykułami, które były związane z tematem działalności danej firmy. Jeżeli zleceniodawca wybiera mądrze i kieruje swoje kroki do profesjonalnych agencji, może liczyć na rzetelne wykonanie zadania, a tym samym, w sposób etyczny, zgodny z prawdą, bez kłamstw i naciąganej treści.

Kiedy marketing szeptany może szkodzić..

Coraz częściej jednak widzi się marketing szeptany również w social media. Na twitterze, Instagramie czy facebooku również dyskutujemy o produktach, usługach i jest to nieograniczone miejsce do zareklamowania swojej działalności – jednakże trzeba to zrobić mądrze i z planem.
Jeżeli wybierzemy przypadkowego wykonawcę – najczęściej freelancera, działającego często bez zarejestrowanej działalności, nie liczylibyśmy na rewelacyjne wyniki. Duże grono osób, które oferują tego typu usługi, robią to przypadkowo, bez wcześniejszego przygotowania. Co prawda – oferują bardzo niskie stawki, ale razem z nimi, idzie niska jakość.. niestety! Reklamują gdzie mogą, ponieważ w szybkim czasie muszą umieścić te 10, 20 czy 100 wpisów. Rekordziści takie zlecenia robią w kilka godzin, kopiując tą samą treść, bez czytania wcześniejszych postów i dobierając je pod temat, aby wszystko wyglądało.. naturalnie.

Naturalna dyskusja to klucz do sukcesu

Nie ma nic gorszego, niż „ogłoszenie” w formie marketingu szeptanego pod jakąś dyskusją. Już na pierwszy rzut oka uruchamia się u nas czerwona lampka ostrzegawcza – nie wierz im! Skoro zatrudniają ludzi, którzy tak kiepsko wykonują swoje zadanie, po firmie też nie możemy spodziewać się rewelacji. Jeżeli jednak postawimy na profesjonalną agencję, wykona marketing szeptany w social media dobrze! Wykorzysta potencjał, który – jak się okazuje, jest nieograniczony. Choć cena będzie nieco wyższa, to jakość zauważalna, nie tylko w formie dalszej dyskusji, ale zwiększeniu zamówień i zainteresowania profilem firmy.

Całą tajemnicą skutecznego marketingu szeptanego nie jest mnogość wpisów, a ich naturalność. Zanim umieści się wpis, trzeba zapoznać się z całą dyskusją, odpowiedzieć na pytania zadane przez internautów i zgrabnie „przemycić” nazwę usługodawcy, jego produkty, które będą rozwiązaniem na problemy, które zostały określone na samym początku. Ponadto, coraz częściej marketing szeptany – szczególnie w social media, jest wykorzystywany do zapoznania internautów z firmą, a nie bezpośrednią reklamą. Gdy już zapamiętają nazwę, proponowane usługi (czy towary), sami podejmą słuszną decyzję o skorzystaniu z ich oferty.

Media Click

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30
53-238 Wrocław
Tel. 71 757 58 15
Tel. kom. 601 774 553
Warto zajrzeć na mediaclick.pl