Przeglądając różnego rodzaju strony internetowe w sieci możemy rozróżnić wiele typów stron internetowych. Każdy z tych rodzai charakteryzuje się pewnymi cechami, które z założenie mają spełniać określone cele. Poniżej zaprezentuje główny podział o jakim możemy mówić w przypadku stron www – wnikliwa analiza potrzeb twojej firmy pozwoli na wybranie idealnego rozwiązania. Możemy rozróżnić następujące rodzaju stron www: wizerunkowe, informacyjne, sklepy internetowe, portale, fora/blogi. Strony wizerunkowe są standardowym produktem marketingowym kreującym wizerunek i wspierającym kampanie marketingowe prowadzone za pośrednictwem innych mediów. Są one przeznaczone głównie do promowania produktu, marki, usługi lub akcji promocyjnej konkretnej firmy.
Charakteryzują się one dużym naciskiem na wartość wizualną oraz niewielką ilością treści. Przeciwieństwem do nich są strony informacyjne, gdzie głównym ich przeznaczeniem jest zaprezentowanie informacji niezbędnych dla klientów i kontrahentów. Charakteryzują się one bardzo przejrzystym układem treści i wysokim usability. Oprócz wyżej wspomnianych dwóch typów najczęściej występujących w sieci, można wyróżnić wiele innych. Przykładem mogą być portale czyli bardzo rozbudowana forma strony internetowej z duża ilością dodatkowych modułów takich jak panel użytkownika, możliwość pozostawiania komentarzy itp. Często również możemy natrafić na tzw. blogi na których prywatne osoby publikują informacje na wybrany temat.
Także, aby wybrać odpowiedni rodzaj strony www dla firmy, należy przeanalizować jaki cel ma spełniać na strona oraz dobrać najodpowiedniejsze rozwiązanie. Jeżeli zwrócimy się z taką prośba do agencji interaktywnej z pewnością specjaliści doradzą nam najkorzystniejszą opcję.A ja znam prostszy sposób – ściągamy WordPress, instalujemy jakiś elegancki motyw, instalujemy kilka wtyczek, zamawiamy w Internecie grafika za 100 zł i po tygodniu mamy elegancką stronę.