Zdrowe na talerzu. Dlaczego warto sięgać po ryby?

0
286

Są zdrowe i smaczne, a ich obecność na naszych talerzach staje się gwarancją zdrowia. Ryby to jeden z tych produktów, bez których zdrowa dieta nie może się obejść. Dlaczego warto po nie sięgać? Co możemy zyskać dzięki tym przysmakom?

Zdrowa ryba: czy zawsze ma ona wysoką wartość odżywczą?

Zacznijmy od wyjaśnienia jednej kwestii: czy ryba zawsze jest zdrowa? Wprawdzie nasza dieta wiele zyskuje dzięki obecności ryb, jednak ważny jest też sposób przygotowania rybnego dania. By ryba była daniem naprawdę zdrowym, nie można jej smażyć i panierować. Tak przygotowana ryba traci swą wartość odżywczą, a dieta z jej udziałem wcale nie staje się bardziej wartościowym i przyjaznym dla naszego zdrowia sposobem odżywiania się. By móc czerpać maksymalne korzyści z tych darów morza, należy sięgać po świeże ryby i przyrządzać je w taki sposób, który nie pozbawi ich odżywczej wartości. Pieczenie, grillowanie czy duszenie – oto najlepsze alternatywy dla tradycyjnego smażenia w głębokim tłuszczu, które – choć najmniej zdrowe – w Polsce wciąż cieszy się największą popularnością.

Ryba i jej wartość odżywcza

Odpowiednio przygotowana ryba ma ogromną wartość odżywczą. Wiadomo, że w rybach znajdziemy spore ilości białka i żelaza. Nie brak tu również witamin, bez których o dobrej formie można tylko pomarzyć. Najcenniejszym składnikiem są tu jednak kwasy omega-3. Te dobre tłuszcze podnoszą odporność naszego organizmu, skutecznie łagodzą też stany zapalne. Kwasy omega-3 są też cenione za swą skuteczność w ochronie przed miażdżycą, która stała się w ostatnich latach jednym z najpoważniejszych zagrożeń dla współczesnego człowieka. Ryby, ze względu na zawartość tych dobrych kwasów tłuszczowych, mogą nam pomagać w walce z chorobami układu krążenia, zawałem oraz przed tak poważnym zagrożeniem, jakim są w obecnych czasach choroby nowotworowe. Po ryby morskie warto też sięgać ze względu na sporą ilość znajdującego się w nich jodu. Ryby są jednocześnie źródłem białka – wartościowego i wyjątkowo dobrze przyswajanego przez nasz organizm.

Witryna warta uwagi: przepisy na obiad Cookandlove.pl.