Informacje w mediach społecznościowych są zamieszczanie codziennie. Łatwiej napisać informację, a znacznie trudniej jest ją znaleźć. Ważny jest sposób kreowania informacji. Nie ma zbyt wielu porad w tej kwestii, dlatego najlepiej stosować tradycyjne podejście marketingowe. Społeczność jest zainteresowana kontrolowanymi wiadomościami, ogłoszeniami lub oświadczeniami. Poszukują:

  • Prawdziwego zaangażowania;
  • Dwustronnej konwersacji, czyli prawdziwego dialogu z firmą;
  • Udziału w ich forach dyskusyjnych;
  • Autentycznych relacji zbudowanych na zaufaniu.

Stara reguła marketingowa mówi, że tworzenie pełnego sukcesu marketingu w mediach społecznościowych wymaga pisania w sposób właściwy dla tych mediów, czyli używania copywritingu dla społeczności. Co zatem należy robić? Oto kilka wskazówek:

  • Twórz treści interesujące dla społeczności;
  • Angażuj się w relacje ze społecznością na jej warunkach;
  • Zwiększaj ruch na stronie internetowej;
  • Podnoś świadomość marki i szukaj promotorów marki;

Twórz interesujące leady, czyli pierwszą część tekstu. Sprawi to, że czytelnicy będą zaintrygowani i przeczytają tekst do końca. Nudny wstęp odrzuca i zniechęca do czytania. Nie popełniaj takiego błędu.
Stosuj kilka nowych reguł pisania tekstów na potrzeby serwisów społecznościowych:

  1. Pisz tak, aby tworzyć relacje – wszystko zaczyna się i kończy na relacjach. Pisz tak, jakbyś prowadził dialog z dobrym przyjacielem, a nie z grupą anonimowych konsumentów. Dzięki temu zbliżysz się do odbiorców i dasz im poczucie, że są dla Ciebie ważni.
  2. Daj czytelnikom odczuć kim jesteś. Daj się poznać i zbliż się do odbiorców.
  3. Daj coś od siebie, nieodpłatnie, polukruj i posłodź. Spraw, aby czytelnicy zaakceptowali twoją ofertę. Spraw, aby mieli motywację do podjęcia działania.
  4. Opowiadaj historię. Ludzie lubią czytać opowieści, wyobrażać sobie siebie w różnych sytuacjach. Masz blog? Opowiedz historię, która poruszy odbiorców, pokaże Twoją markę i zaprezentuje ludzkie oblicze Twojej firmy. W ten sposób Twoja firma będzie blisko odbiorców i stanie się bardzo popularna.

Stosuj powyższe zasady, a na pewno zdobędziesz popularność w mediach  społecznościowych. Chcesz nauczyć się więcej na temat mediów społecznościowych? Szukaj materiałów w internecie, czytaj raporty, obserwuj sposób postępowania innych firm. Ucz się, wyciągaj wnioski, stosuj wiedzę w praktyce, a na pewno osiągniesz pożądany sukces. Zachęcamy do dokładnego poznania mediów społecznościowych oraz ich oferty. Swoją przygodę z reklamą w social media warto też rozpocząć od sprawdzenia ofert firm, które się specjalizują w social media, takich jak np. BuyFans .